سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز


جواد رضویان



جواد رضویان
نام اصلی سید جواد رضویان
زمینه فعالیت بازیگر
ملیت ایرانی
تولد ????
قم

جواد رضویان (زاده? ????) بازیگر سینما و تلویزیون.

در مجموعه‌های متعددی از جمله سیب خنده، دلبندم و باغچه مینو ... شرکت کرد. او با مجموعه سیب خنده به تلویزیون آمد. ولی با مجموعه طنز پاورچین به کارگردانی مهران مدیری به موفقیت رسید و در جایزه بزرگ این موفقیت را تکرار کرد. یکی دو تجربه کارگردانی هم داشته که البته نتوانست در این زمینه موفقیت‌هایی که در عرصه بازیگری بدست آورده بود را تکرار کند.

سالنام مجموعهسایر سمت‌هاکارگردانشبکهپخش
???? مامور بدرقه بازیگر سعید سلطانی ? رمضان ????
???? چارخونه بازیگر، خواننده سروش صحت ? روتین
???? قرارگاه مسکونی بازیگر، کارگردان، خواننده جواد رضویان ? نوروز ????
???? فرار بزرگ نویسنده محمدحسین لطیفی ? دهه? فجر
???? ارث بابم بازیگر، کارگردان جواد رضویان ? روتین
???? جایزه? بزرگ بازیگر مهران مدیری ? روتین
???? باغچه? مینو بازیگر، خواننده رضا صفدری ? روتین
???? پاورچین بازیگر مهران مدیری ? روتین
  دو و نیم هفته بازیگر - ? -
  سیب خنده بازیگر - ? -


  


بهاره رهنما


از ویکی‌پدیا، دانشنامه? آزاد


پرش به: ناوبری, جستجو

برای دیگر کاربردها، رهنما (ابهام‌زدایی) را ببینید.
بهاره رهنما
Bahareh Rahnama.jpg
نام اصلی بهاره رهنما
تولد ????اراک
والدین پروین قائم‌مقامی
همسر(ها) پیمان قاسم خانی
فرزندان پریا قاسم خانی

بهاره رهنما (زاده ???? در اراک[?] ) بازیگران زن ایرانی است. او لیسانس حقوق قضایی را از دانشگاه آزاد گرفته‌است. همسر او پیمان قاسم خانی نویسنده سینما است. این زوج دختری به نام پریا قاسم خانی دارند که تجربه حضور در تئاتر «پنجره‌ها» و فیلم سینمایی بانو را دارد.

وی در در وبنوشت شخصی خود و مدتی در نشریه? چلچراغ می‌نوشت. همچنین او در دوران انتخابات ریاست جمهوری ایران (????) از جمله هنرمندان حامی میرحسین موسوی بود.

فیلم‌های سینمایی

تئاتر

Bahareh Rahnama.JPG

سریال‌های تلویزیونی

تله‌فیلم


فیلمنامه

اعضای هنرمند خانواده


  


کودکی تا جوانی

در ?? اردیبهشت ???? در یکی از محله‌های شهر مشهد بنام خیابان ضد به دنیا آمد. با اینکه او مشهدی است اما اصلیتش به شهر کاخک که یکی از بخشهای گناباد در استان خراسان رضوی است می‌رسد.او دیپلم خود را در رشته اقتصاد در مشهد گرفت و برای ادامه تحصیل در رشته طراحی صنعتی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به تهران آمد. با وجود علاقه به رشته تحصیلی‌اش، به بازیگری، فیلم‌نامه‌نویسی و کارگردانی روی آورد. عطاران در سال ???? ازدواج کرد.

دوران کاری

وی کار اصلی خود رادر دهه ????در تاتر مشهد با مرحوم حسن حامد شروع کرد، در این دوران او تماما نقش‌های غیر کمیک بازی کرد این همکاری تا مرگ حسن حامد در سال ???? ادامه داشت.

درسال ???? با مجموعه ساعت خوش به کارگردانی مهران مدیری در کنار بازیگرانی چون رضا شفیعی جم، نصرالله رادش، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی کارهای کمدی خود رادر تلویزیون آغاز کرد. در میانه? سال ???? به همراه مجید صالحی و یوسف تیموری در گروه کودک و نوجوان شبکه یک تلویزیون، مجموعه «مجید دلبندم» و در سال ???? مجموعه «قطار ابدی» را عرضه کرد و از سال ???? تا ???? مجموعه‌های سیب خنده، ستاره‌ها، کوچه? اقاقیا را ارائه کرد. در سال ???? وارد عرصه? تولید سریال‌های مناسبتی ماه رمضان شد و سریال «خانه به دوش» را ساخت. پس از آن در سال ???? مجموعه «متهم گریخت» را به نویسندگی سعید آقاخانی، کارگردانی کرد.

او همچنین در فیلم‌های سینمایی هوو و تیغ زن (هر دو ساخته? علیرضا داودنژاد) بازی کرد و پس از آن در فیلم سینمایی کلاهی برای باران ساخته? مسعود نوابی به ایفای نقش پرداخت.

دیگر ساخته? وی سریالی به نام ترش و شیرین بود که در نوروز ???? از شبکه سوم تلویزیون ایران پخش شد.او همچنین در ماه رمضان سال ?? با مجموعه تلویزیونی بزنگاه به خانه‌های مردم آمد و توانست طرفداران زیادی را جذب خود کند.

عطاران در سال ???? قرار بود در فیلم خیابان های آرام به کارگردانی کمال تبریزی ایفای نقش کند ولی جای خود را به حسن معجونی داد

  • عطاران دو سه سالی بود که قصد داشت اولین فیلم سینمایی اش را جلوی دوربین ببرد، اما مشغله کاری مانع از این امر می شد.

  


بازیگری که در جشنواره 24 فیلم فجر چهره ای ناآشنا بود .از بازیگران موفق کانون سینما گران جوان (ورودی سال 1382) که بلافاصله پس از پایان دوره آموزشی خود مشغول به کار در عرصه حرفه ای سینما و تلویزیون شد.نیوشا بواسطه استعداد و توانایی و تلاش مستمر خود توانست در مدت کوتاهی در فیلم های سینمایی بزرگی در نقش اول کار کند.

نیوشا ضیغمی فارغ التحصیل رشته روانشناسی و متولد 18 تیر سال 1359 تازگی ها نامزد کرده که همسرش در کار هنری فعالیت ندارد و از قهرمانان ورزش رزمی است. در دوره بازیگری کانون سینما گران جوان با سریال «در چشم باد»مسعو جعفری جوازانی در سال 1382 کار حرفه ای را آغاز کرد.

یک سال بعد با بازی در فیلم«تر دست»محمد علی سجادی و کار با این کارگردان با تجربه به او بازیگری را بیشتر آموخت تا این باعث شد که سجادی نام اورا در کنار بازیگرهای مورد علاقه اش قرار دهد.بعد از تجربه «تردست » محمدعلی سجادی او را برای بازی در فیلم «شوریده» در اواخر سال 1383 انتخاب کرد.

نیوشا ضیغمی با بازی در فیلم «شوریده » گامی بزرگ در سینما برداشت و با حضور در جشنواره 24 فیلم فجر باعث شد نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن شود و با هدیه تهرانی رقابت کند.که خودش گوشه ایی از موفقیتش را بازی در فیلم «شوریده» و همکار اش با محمدعلی سجادی می داند.

«مواجهه » که در جشنواره 24 فیلم فجر هم حضور داشت باعث شد تا داوران جشنواره نگاه حرفه ایی روی نیوشا داشته باشند و او را جز بازیگران حرفه ایی قرار دهند.

«اخراجی ها » بدلیل حضور بازیگران بزرگ خانه درس بزرگی برای نیوشا ضیغمی بود.که پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را با بازی در فیلم مسعود ده نمکی یدک می کشد.

نیوشا ضیغمی در سال 1385 بازی خود رادر «پارک وی » به اتمام رساند. «پارک وی » مطمئنا یکی از کارهای ارزشمند او ست به خاطر کار کردن با کارگردان بزرگی همچون فریدون جیرانی.اما نیوشا زیاد در بازی در این فیلم راضی نیست چون در زمان منتاژ فیلم سکانس های خوب نیوشا را خذف کر ده بودند.

اما در جشنواره 25 فیلم فجر هم حضور خوبی داشت با سه فیلم «پارک وی » «اخراجی ها » و «گناه من» که در این فیلم با حمید گودرزی همبازی بوده است که در این میان کار ده نمکی یعنی «اخراجی ها» با استقبال مردم روبرو شد ودر ایام عید در حال اکران است که در آن فیلم که تنها فیلم اکران شده از اوست حضور درخشانی داشته است و از نظر خیلی از سینماگران آینده روشنی در انتظار اوست.


  


نام و نام خانوادگی: علی صادقی
 تاریخ تولد: 14 آذر 1359
 محل تولد: بیمارستان طرفه تهران
 مدرک تحصیلی: فوق دیپلم کامپیوتر
 ساکن: خیابان شریعتی تهران
 ................
 علی صادقی متولد 14 آذر 59 است و در بیمارستان طرفه تهران متولد شده است. پدرش تراشکار و مادرش خانه دار است یک خواهر کوچکتر و یک برادر بزرگتر از خودش دارد.
 بیوگرافی هنری وی شامل اثار زیر می باشد:
 آفتاب عالم تاب، فرزندان ایران، تابستانه پاییزه زمستانه، دردسر والدین، پشت کنکوری ها، کوچه اقاقیا، هوو، خانه به دوش، ترش و شیرین، تیغ زن، ...
 با مجموعه آفتاب عالم تاب ساخته امیر سماواتی و مازیار حبیبی نیا وارد عرصه ی سینما شد.
 اصلاً اهل فوتبال نیست و بین سازها به گیتار برقی بیشتر علاقه دارد.
 خود او کار کوچه ی اقاقیااش را بیشتر از بقیه دوست دارد.
 بزرگترین آرزوی وی این است که آخر و عاقبتش به خیر باشد.
 ایده ی وی در زندگی این است که یک مزرعه داشته باشد در استرالیا با گاو :)))
 خوبی اخلاق وی این است که دروغ در کارش نیست. بدی اخلاقش هم اینه که خیلی رک است.
 در زندگی بیشتر ازموسیقی گوش دادن لذت می برد.
 کارتون مورد علاقه علی صادقی در دوران کودکی یه کارتون عروسکی به نام ارگ و جیرجیر. بن و سباستین، گامبا (یه موش بود که خونه شود گم کرده بود) یونیکو اسب شاخداراست.
 ................
 فیلم‌شناسی:
 * پیک نیک در جنگ (سیدرحیم حسینی، 1383)
 * هشت پا (علیرضا داودنژاد، 1383)
 * هوو (علیرضا داودنژاد، 1384)
 * اگه میتونی منو بگیر (شاهد احمدلو، 1385)
 * تیغ زن (علیرضا داودنژاد، 1385)
 * حرکت اول
 *چپ دست (????)
 *پیک نیک در میدان جنگ (????)
 *آقا (????)
 *روایت سه گانه (اپیزود دوم، شوخی‌های خدا) (????)
 
 مجموعه های تلویزیونی:
 * آفتاب عالم تاب
 * کوچه اقاقیا (رضا عطاران)
 * پشت کنکوری ها (پریسا بخت آور)
 * خانه به دوش (رضا عطاران)
 * متهم گریخت (رضا عطاران)
 *3 در 4 ( مجید صالحی )


  


نام اصلی: نیک

نام خانوادگی اصلی: کریمی


سمت (در بخش های): بازیگران،کارگردانی،

......................................

تاریخ یتولد: 1350

محل تولد: تهران

ملیت: ایران

......................................


سایت شخصی :
www.nikikarimi.ws

پست الکترونیک:
info@nikikarimi.ws

......................................


مدرک تحصیلی: دیپلم


زندگی نامه


سازنده فیلم کوتاه مستند داشتن و نداشتن در سال 1380.
شروع فعالیت در زمینه کارگردانی با فیلم یک شب در سال 1383.
مترجم کتاب زندگی‌نامه مارلون براندو.
شروع فعالیت سینمایی با فیلم وسوسه (جمشید حیدری) به عنوان بازیگر در سال 1368.
- فعالیت هنری را با بازی در تئاترهای مدرسه ای آغاز کرد و پس از پایان تحصیلات با فیلم وسوسه جلوی دوربین رفت.
- اما نخستین حضور جدی اش بازی در فیلم عروس بود.
- در چهل و یکمین جشنواره سن سباستین (اسپانیا، 1992) برای بازی در فیلم سارا جایزه بهترین بازیگر زن را بطور مشترک دریافت کرد و در همین سال برای همین فیلم (باز هم بطور مشترک) از جشنواره سه قاره نانت فرانسه جایزه گرفت.
- در دوره های مختلف جشنواره فجر برای بازی در فیلمهای عروس، سارا، پری، روانی و دوزن کاندید بوده است.
- او به خاطر بازی در فیلم دوزن جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره تائورمینا (ایتالیا، 1999) دریافت کرد.
- او فیلم کوتاه داشتن و نداشتن را هم کارگردانی کرده است.
- او برای بازی در فیلم نیمه پنهان از بیست و پنجمین جشنواره فیلم قاهره جایزه بهترین بازیگر را دریافت کرد.
- پس از ده سال نامزدی برای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر از دوره های مختلف جشنواره فیلم فجر، سرانجام در بیست و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای بازی در فیلمهای واکنش پنجم و دیوانه‌ای از قفس پرید این جایزه را دریافت کرد


  


فرناندو جوزه تورس سانز متولد 20 مارچ 1984 در شهر فواِنلابرادای اسپانیا(شهری در جنوب این کشور)و در همسایگی مادرید متولد شد.فوتبالش را از باشگاه نوجوانان اتلتیکو مادرید در سال 1995 آغاز کرد و در 17 سالگی به تیم بزرگسالان این تیم در آمد.اولین بازیش را برای این تیم در مقابل لژانس انجام داد و یک هفته بعد اولین گل خود را در برابر آلباسته به ثمر رساند.لقب او " اِل نینو " است که از زمان بچگی به او داده شده بود.

در فصل 02-2001 هنگامیکه اتلتیکو جواز حضور دوباره به لالیگا را بدست آورد ، تورس 17 ساله سال خوبی را در امر گلزنی پشت سر نگذاشت و فقط توانست 6 گل را در 36 بازی به ثمر برساند.

سال 2002 اولین فصل حضور تورس در لالیگا ، بالاترین سطح فوتبال اسپانیا بود.تورس در آن سال با زدن 13 گل در 29 بازی توانست اتلتیکو را در جایگاه 12 لالیگا قرار دهد.در فصل 04-2003 تورس گام های بلندتری برداشت و با زدن 19 گل در 35 بازی توانست جایگاه 7امی را برای اتلتیکو بدست آورد و با داشتن فقط 19 سال توانست کاپیتان این شود.وی حضور موفق خود را در فصل های 05-2004 با زدن 16 گل در 38 بازی در لالیگا و 2 گل در 5 بازی رقابت های اروپایی و 06-2005 با زدن 16 گل در 36 بازی ادامه داد و مهاجم اول تیم اتلتیکو بود.بعد از بازی های جام جهانی 2006 قرار بود تورس به چلسی بپیوندد ولی به دلیل حضور اتلتیکو مادرید در رقابت های جام یوفا در سال 07-2006 ، وی تصمیم گرفت یک سال دیگر در تیم اتلتیکو بماند.بعد از اتمام فصل 07-2006 ، باشگاه های آرسنال ، چلسی ، لیورپول و منچستر یونایتد به وی پیشنهاد دادند که سرانجام تورس به تیم لیورپول پیوست تا یکی از شاگردان رافائل بنیتز باشد.در واقع سران باشگاه تصمیم گرفتند که در مقابل به خدمت گرفتن لوئیس گارسیا و دریافت مبلغ 26 میلیون یورو ، تورس به لیورپول برود، تا با این پول بتوانند دیگو فورلان را نیز از باشگاه ویارئال به خدمت بگیرند.

وی در 11 آگوست اولین بازی اش را برای لیورپول در مقابل استون ویلا انجام داد و همچنین در 19 آگوست وی اولین گل اش را با پیراهن یوونتوس در برابر چلسی به ثمر رساند.در 23 فوریه همان فصل وی اولین هت تریک خود با پیراهن لیورپول را در برابر میدلزبورو انجام داد و فقط 11 روز بعد یک هت تریک دیگر برابر وستهام انجام داد.در 15 مارچ 2008 وی با گلی که در دقیقه 47 در برابر ریدینگ زد توانست اولین بازیکن بعد از رابی فاولر باشد که بیش از 20 گل در رقابت های لیگ برتر انگلیس زده است.وی نشان داد که می تواند بهترین مهاجم لیورپول در چند سال اخیر باشد.موتور گلزنی لیورپول در فصل جاری روشن است و با حرارت بسیار زیاد کار می کند.


افتخارت فرناندو تورس

کسب عنوان قهرمانی زیر 16 سال در تورنمنت آلگارو در سال 2001 با تیم ملی زیر 16 سال اسپانیا

کسب عنوان قهرمانی زیر 16 سال جهان در سال 2001 با تیم ملی زیر 16 سال اسپانیا ، و کسب آقای گل و بهترین بازیکن این رقابت ها با زدن 7 گل در 6 بازی

کسب عنوان قهرمانی زیر 19 سال جهان در سال 2002 با تیم زیر 19 سال اسپانیا ، و کسب آقای گل و بهترین بازیکن این رقابت ها با زدن 4 گل در 4 بازی

بهترین بازیکن زیر 15 سال اروپا در سال 1998

بهترین بازیکن ماه فوریه و مارچ لیگ برترانگلیس در سال 2008

و ...


  


داوید ویا (David Villa) در سال 1981 در شهر لانگرو اسپانیا به دنیا آمد

وی از دوران کودکی علاقمند به فوتبال بود و از همان زمان شروع به یادگیری و بازی فوتبال کرد.

ویا کم کم خود را به عنوان یک پدیده در رده‌های پایه فوتبال اسپانیا مطرح کرد و قدرت گلزنی خود را به رخ همسن و سالان خود کشید.

وی در پست مهاجم اول بازی می‌کند و مهارت خاص و منحصر به فردی در گلزنی دارد.

ویا در سال 1999 به باشگاه اسپورتینگ گیخون پیوست و 2 سال در تیم ب این باشگاه توپ زد.

پس از بازی های درخشان و به ثمر رساندن 25 گل در 65 مسابقه، ویا به تیم اصلی این باشگاه اضافه شد و تا سال 2003 در 80 مسابقه این تیم حضور داشت و 38 گل به ثمر رساند.

همان سال به تیم زاراگوزا رفت و 2 سال با این تیم قرارداد امضا کرد. ویا در طول این 2 سال 32 گل در 72 مسابقه به ثمر رساند. از این زمان بود که توجه همگان را به خود جلب کرد.

در سال 2005 باشگاه قدرتمند والنسیا داوید ویا را به خدمت گرفت و تا سال 2010 وی برای این تیم در 166 مسابقه 107 گل زد.

ویا در سال 2010 و با درخشش در جام جهانی با تیم بارسلونا قرارداد بست.

داوید ویا در رقابت‌های یورو 2008 حضور داشت و آقای گل این مسابقات شد و جایزه‌ کفش طلای آدیداس را به سبب به ثمر رساندن 4 گل در این رقابت‌ها دریافت کرد. [آشنایی با جایزه توپ طلایی]

ویا در نخستین دیدار تیمش در یورو 2008 شروع فوق العاده‌ای داشت و توانست سه گل برابر روسیه به ثمر برساند.

وی در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی چهره درخشانی از خود نشان داد و در 5 مسابقه 5 گل زد.


  


میروسلاو ماریان کلوزه در تاریخ 9 ژوئن سال 1978 در شهر اوپوله لهستان به دنیا آمد.

پدر کلوزه یک فوتبالیست حرفه‌ای آلمانی تبار به نام یوزف و مادرش به نام باربارا یژ، قبلا عضو تیم ملی هندبال لهستان بوده است. او کودکی‌‌اش را ابتدا در لهستان سپری کرد و پس از اقامت خانواد‌ه‌اش در فرانسه، در سن 8 سالگی به همراه آنان به عنوان مهاجر راهی آلمان شد. در آنجا به مدرسه رفت و بلافاصله یک دوره آموزشی نجاری را شروع کرد. اما در سن 19 سالگی اولویت اول خود را فوتبال قرار داد، ابتدا به عنوان بازیکن آماتور و سپس بازیکن حرفه‌ای. 

کلوزه در تاریخ 31 دسامبر سال 2004 ازدواج کرده و با همسر و دو فرزند دوقلویش که در سال 2005 به دنیا آمده‌اند، در ایسمانینگ مونیخ زندگی می‌کند. 

فعالیت به عنوان بازیکن باشگاهی

دوران نوجوانی و آماتوری

وی در دوران نوجوانی ابتدا در تیم اس.جی. بلاوباخ-دیدل کوپف بازی می‌کرد. او بعد از ترک تیم A جوانان، بازهم در بتسیرک‌لیگا در وست‌فالتس (لیگ دسته هفتم) بازی می‌کرد. در سال 1998 در سن 20 سالگی به تیم سابق بوندسلیگا،‌ اف.سی. 08 هومبورگ پیوست و در تیم دوم آنجا در فرباندزلیگا (لیگ دسته پنجم) بازی کرد.

اف.ث. کایزرزلاترن (1999 تا 2004)

در سال 1999 به کایزرزلاترن رفت و ابتدا به عنوان بازیکن آماتور در تیم دوم آنجا بازی کرد. در ماه آوریل همان فصل به دلیل عملکرد خوبش راهی لیگ دسته اول شد. اما پیشرفت چشمگیر او در فصل 01/2000 بود. در آن فصل از هفته پنجم مسابقات،‌ بازیکن ثابت تیم شد و به همراه وراتیسلاو لوک‌ونچ، زوج خطرناکی را در خط حمله کایزرزلاترن ساخت. کلوزه در دیدار مقابل انرگی کوتبوس اولین و آخرین کارت قرمز خود تاکنون را دریافت کرد. او در سال‌های بعد هم از معدود بازیکنان ثابت تیم بود و در فصل 02/2001 با زدن 16 گل،‌ و تنها با دو گل کمتر،‌ در جدول گلزنان بوندس‌لیگا، پس از مارسیو آموروسو و مارتین ماکس قرار گرفت. بعد از دو سال عملکرد ضعیف که کایزرزلاترن علی‌رغم گل‌های کلوزه در خطر سقوط قرار داشت و مشکلات مالی هم گریبان باشگاه را گرفته بود، وی در پایان فصل 04/2003 با مبلغ 5 میلیون یورو به وردربرمن پیوست.

اس.فا.وردربرمن (2004 تا 2007)

او در برمن قراردادی تا تاریخ 30 ژوئن سال 2008 به امضاء رسانید. پس از یک شروع ضعیف که او را روی نیمکت نشاند و اولین صداهای انتقادآمیز را نسبت به وی بلند کرد،‌ اما در هفته ششم مسابقات و در بازی با بوخوم از نیمه دوم وارد زمین شد و موفق به انجام اولین هت‌تریک خود در بوندس‌لیگا شد. بعد از آن بازی نیز همواره نمایش خوبی داشت و توانست جایگزین دائمی ‌آیلتون، آقای گل این تیم که به شالکه پیوسته بود، شود.

کلوزه که تا آن زمان متخصص زدن گل با ضربه سر بود، بر روی زمین هم بسیار موثر نشان داد و کاملا در خدمت تیم بود، به طوری که در مقابل 15 گلی که در یک فصل به ثمر رساند،‌ 9 گل هم برای هم‌تیمی‌هایش مهیا کرد. در فصل 06/2005 با زدن 25 گل در 26 بازی آقای گل بوندس‌لیگا شد. به علاوه در همان فصل با ساختن 14 گل، بهترین بازیکن از لحاظ امتیازآوری شناخته شد. پس از نیم فصل اول فصل 07/2006، در نیم فصل دوم در یازده بازی متوالی موفق به گل زدن نشد، به طوری که در آن فصل فقط 13 گل زد. البته بازهم به دلیل ساختن 16 گل، امتیازآورترین بازیکن فصل شناخته شد. 

بعد از بازی تیم ملی فوتبال آلمان در مقابل اسلواکی در 6 ژوئن 2007، کلوزه اعلام کرد که از تابستان سال 2008 در بایرن مونیخ بازی خواهد کرد.

بایرن مونیخ (از 2007)

در 29 ژوئن سال 2007 کلوزه اولین تمرین خود را با تیم بایرن مونیخ برای فصل 08/2007 انجام داد. توافق شد که مبلغ قراردادش نیز علنی نشود. مدت قراداد نیز تا 30 ژوئن سال 2011 تعیین شد. کلوزه همانگونه که شرط کرده بود، پیراهن شماره 18 را در بایرن به تن کرد. البته انتقال او به بایرن، ناراحتی هواداران برمن را درپی داشت، طوری که در مراسم رسمی خداحافظی‌اش از این تیم در 18 آگوست 2007 با سوت هواداران مواجه شد.
کلوزه بهترین گلزن قرن بیست و یکم بوندس‌لیگا است.

فعالیت به عنوان بازیکن تیم ملی

کلوزه در تاریخ 24 مارس سال 2001 اولین بازی ملی خود را در برابر آلبانی انجام داد. وی در این بازی گل دوم و پیروزی‌بخش آلمان را زد. در جام جهانی 2002 به همراه تیم ملی آلمان نایب قهرمان جهان شد و با پنج گل زده، نفر دوم گلزنان آن جام شده و کفش نقره‌ای را به دست آورد. جالب این که او تمام این پنج گل را با سر وارد دروازه حریفان کرد، کاری که تاکنون هیچ بازیکنی در هیچ جام جهانی موفق به انجام آن نشده است. به علاوه همه گل‌های او در مرحله اول زده شد و تنها سه‌تای آن در دیدار مقابل عربستان سعودی بود که آلمان 8 بر 0 به برتری رسید. 

کلوزه در کنار ادموند کونن، گرد مولر و کارل هاینتس رومنیگه،‌ تنها بازیکن آلمانی است که در یک بازی در جام جهانی توانسته سه گل بزند. او در جام ملت‌های اروپا در سال 2004 در پرتغال نیز حضور داشت،‌ اما به دلیل پیشرفت مصدومیتش کمتر بازی کرد. سال 2005 هم برای او سال خوبی نبود: به علت آسیب‌دیدگی در جام کنفدراسیون‌ها بازی نکرد، فقط پنج بازی ملی انجام داد و هیچ گلی هم نزد. به سبب عملکرد فوق‌العاده‌اش در فصل 06/2005 بوندس‌لیگا و شیوه بازی‌اش که کاملا در اختیار تیم قرار دارد، از مدت‌ها قبل از شروع جام جهانی 2006، از او به عنوان بازیکنی باتجربه در ترکیب اصلی تیم ملی آلمان نام برده می‌شد. 

در دیدار افتتاحیه جام جهانی 2006 در برابر کاستاریکا،‌ و نیز در مقابل اکوادور، کلوزه دو گل به ثمر رساند. در دیدار مرحله یک هشتم نهایی برابر سوئد با ساختن دو گل برای لوکاس پودولسکی درخشید و سهم مهمی در پیروزی 2 بر 0 در مقابل این تیم داشت. در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آرژانتین که در ضربات پنالتی به برتری 5 بر 3 آلمان منتهی شد، با گلی که بازی را به تساوی 1 بر 1 کشاند،‌ پس از سه سال اولین گل خود با سر را به ثمر رساند. وی با این پنج گل، آقای گل جام جهانی 2006 شده و کفش طلا را از آن خودش کرد. بدین ترتیب وی در کنار تئوفیلو کوبیاس،‌ تاکنون تنها بازیکنی است که در دو جام جهانی،‌ و در هر کدام پنج گل زده است. 

کلوزه برای حضور در جام ملت‌های 2008 اروپا نیز از سوی یواخیم لو، سرمربی تیم ملی آلمان، به این تیم دعوت شد. بعد از این که او نتوانست در دور مقدماتی گلی وارد دروازه حریفان کند، در مرحله یک چهارم نهایی در برابر پرتغال که با برد 3 بر 2 آلمان همراه بود، گل دوم تیمش را با سر به ثمر رساند. به علاوه در مرحله نیمه نهایی در برابر ترکیه که در آن هم آلمان 3 بر 2 پیروز شد، یک گل زد. 

کلوزه هم‌اکنون با 48 گل زده،‌ موفق‌ترین گلزن شاغل در تیم ملی و دومین گلزن برتر تاریخ آلمان بعد از گرد مولر است. فقط گرد مولر (14) و یورگن کلینزمان (11)، بیشتر از کلوزه (10 گل، مثل هلموت ران) در جام جهانی برای آلمان گل زده‌اند. کلوزه (92) پس از میشائیل بالاک (96) در میان بازیکنانی که هنوز در تیم ملی حضور دارند، بیشترین بازی ملی را در کارنامه دارد (تا اکتبر سال 2009).

موفقیت‌ها:

به عنوان بازیکن ملی

مقام دوم جهان: 2002
مقام سوم جهان: 2006
مقام دوم اروپا: 2008
به عنوان بازیکن باشگاهی
قهرمان باشگاه‌های آلمان: 2008
قهرمان جام حذفی آلمان: 2008
قهرمان جام اتحادیه آلمان: 2006، 2007

افتخارات:

دومین گلزن برتر جام جهانی 2002 ژاپن- کره جنوبی با 5 گل زده
آقای گل جام جهانی 2006 آلمان با 5 گل زده 
برترین بازیکن فصل 05/2004 باشگاه وردربرمن به انتخاب هواداران این تیم
آقای گل بوندس‌لیگا در فصل 06/2005 با 25 گل زده
برنده جایزه بازی جوانمردانه از سوی انجمن المپیک و انجمن ورزشی‌نویسان آلمان در سال 2005
فوتبالیست سال آلمان در سال 2006 به انتخاب ورزشی‌نویسان این کشور


  


مایکل جیمز اوون در تاریخ 14 دسامبر سال 1979 در چستر انگلیس به دنیا آمد.

فعالیت باشگاهی


اوون فعالیتش را در سال 1996 در 17 سالگی در تیم فوتبال لیورپول آغاز کرد. او پیش از هرچیز به خاطر سرعت و گلزنی‌ و همچنین کارایی‌اش مورد توجه قرار داشت. پیشرفت شایان ذکر و تبدیل شدنش به یک فوتبالیست در سطح جهانی در جام جهانی 1998 رقم خورد که در دیدار مقابل آرژانتین در مرحله یک هشتم نهایی به تنهایی از نیمه وسط زمین حرکت کرده و توپ را به تور دروازه حریف دوخت.

اوون همچنین نقش مهمی در موفقیت لیورپول در فصل 01/2000 داشت. در کنار قهرمانی در جام اتحادیه، جام حذفی نیز نصیب آنها شد. مرد دیدار فینال در مقابل آرسنال هم اوون بود که در هفت دقیقه پایانی بازی، شکست 0 بر 1 را به برد 2 بر 1 مبدل کرد. همینطور در آن فصل به همراه لیورپول قهرمانی جام یوفا را هم به دست آورد. نقطه اوج این فصل موفق نیز برتری 3 بر 2 بر بایرن مونیخ، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و نیز عنوان قهرمانی سوپرجام اروپا بود. در سال 2001 علاوه بر اینها به عنوان مرد سال فوتبال اروپا برگزیده شد. به لطف گل‌های زیادیش برای لیورپول و تیم ملی انگلیس،‌ مردم انگلیس او را "سن مایکل" (مایکل مقدس) می‌نامند. وی در 216 بازی لیگ برای باشگاه لیورپول 118 گل به ثمر رساند.

در آگوست سال 2004 با قراردادی به مبلغ 12 میلیون یورو به رئال مادرید پیوست. اما در آنجا نتوانست در نبرد سختی که برای کسب جایگاه ثابت در این تیم پرستاره وجود داشت به موفقیت برسد. با وجود این که در رئال یک بازیکن نیمکت‌نشین بود، 13 گل در مسابقات باشگاهی اسپانیا به ثمر رساند. یک سال بعد با مبلغ 25 میلیون یورو به انگلیس بازگشته و به خدمت تیم نیوکاسل یونایتد درآمد. وی تا پایان فصل 06/2005 در 11 بازی لیگ 7 گل زد، اما در آغاز سال 2006 به دلیل مصدومیت برای مدتی طولانی از انجام بازی محروم شد. او در زمانی که برای نیوکاسل بازی می‌کرد، در 71 بازی در لیگ برتر،‌26 گل وارد دروازه حریفان کرد. 

در ژانویه سال 2009 مشخص شد که اوون قراردادش را با نیوکاسل تمدید نکرده و منتظر است تا ببیند در پایان تابستان این تیم چه موقعیتی خواهد داشت. پس از آن که نیوکاسل از لیگ برتر به دسته اول سقوط کرد، او هم در 3 ژولای 2009 قراردادی دوساله با قهرمان باشگاه‌های انگلیس، منچستر یونایتد امضاء کرد. 

فعالیت ملی

مایکل اوون در 11 فوریه سال 1998 در یک بازی دوستانه در مقابل شیلی برای اولین بار با پیراهن تیم ملی انگلیس به میدان رفت. انگلیس آن بازی را با نتیجه 0 بر 2 واگذار کرد، ام اوون نمایش خوبی از خود ارائه داد. اولین گل ملی او در پیروزی 1 بر 0 برابر مغرب در 23 مه سال 1998 به دست آمد. وی در مجموع 40 گل در 89 بازی ملی برای انگلیس زد. بدین ترتیب وی در فهرست گل‌زنان تیم ملی انگلیس در رده چهارم قرار گرفت. مکان اول متعلق به بابی چارلتون است که با 49 گل زده، موفق‌ترین گل‌زن تاریخ تیم ملی فوتبال انگلیس به شمار می‌رود. 

اوون در اولین بازی انگلیس در مرحله گروهی جام جهانی 2006 بدون برخورد با بازیکنی دیگر، هنگام ارسال توپ، از ناحیه زانوی پای راست دچار مصدومیت شد. به همین خاطر جام جهانی 2006 که در آن تیم انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد، برای وی در مرحله گروهی پایان گرفت. در ادامه سال 2006 نیز به دلیل همین آسب‌دیدگی نتوانست در میادین حضور یابد.

موفقیت‌ها

قهرمانی در جام حذفی جوانان انگلیس: 1996
قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس: 2001، 2003
 قهرمانی در جام حذفی انگلیس: 2001
قهرمانی در جام یوفا: 2001
قهرمانی در سوپرجام اروپا: 2001
قهرمانی در سوپرجام انگلیس: 2002

عناوین شخصی

بهترین بازیکن جوان سال انگلیس: 1998
آقای گل لیگ برتر انگلیس: 1998، 1999
ورزشکار سال بریتانیا: 1998
مرد سال فوتبال اروپا: 2001


  

مشخصات مدیر وبلاگ
امیر حسین افشاری[16]
 

از بینندگان این وبلاگ خواهش می کنم برای بهتر شدن مطالب وبلاگ نظر بدهند.


لوگوی وبلاگ

بایگانی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
آمار وبلاگ
بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 20
کل بازدید : 637818
کل یاداشته ها : 98
لوگوی دوستان
دوستان

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ