سفارش تبلیغ
صبا ویژن
< 1 2 3 >


خواص کیوی:


استرس ، مواد مضر و کمبود خواب ، روی بدن انسان اثر می گذارد. هر کس که می خواهد به این وضع گرفتار نشود، 
باید در روز 4 عدد کیوی بخورد. در مورد مقدار ویتامینC لازم، بین دانشمندان توافق نظر وجود ندارد. بعضی معتقدند که کمبود ویتامینC را باید از طریق خوردن قرص های ویتامینC تأمین کرد. عده ای از متخصصین بر این عقیده اند که برای پیش گیری از تب، ناراحتی های معده و روده، بی حالی و خستگی، سرفه های شدید و زکام که در اثر وجود باکتری ها بروز می کند، مصرف 150 میلی گرم ویتامین C بهترین راه است.کیوی ، سیستم حفاظتی بدن را تقویت می کند و از بروز سرطان جلوگیری می نماید.
سیگاری ها نیاز به ویتامینC بیشتری دارند. زیرا مواد سمی ، مخصوصاً رادیکال های آزاد موجود در دود سیگار ویتامین ها را از بین می برد . بنابراین سیگاری ها حدوداً باید ، 40% ویتامینC بیشتری ، مصرف کنند. این مقدار با خوردن دو عدد کیوی تأمین می شود. کسانی که زنجیروار سیگار می کشند باید جعبه، جعبه کیوی بخرند و مصرف کنند.البته در افراد سیگاری با خوردن کیوی ، ضایعات مربوط به ویتامینC جبران میشود، ولی ضرری که کشیدن سیگار برای قلب، مجاری عروقی، ریه و سایر اندام های بدن دارد ، جبران نمی شود.
پادزهر کیوی درمقابل سمومی که در سیگار وجود دارد، ناچیز است. نوعی خاص از اسیدهای فنول به همراه ویتامینC، برای مقابله با خطرات سرطان کارساز هستند. یکی از آنها اسید قهوه است که در کیوی با غلظت بالائی وجود دارد. حتی قهوه که نام این اسید از آن گرفته شده است، یک دهم غلظت این اسید موجود در کیوی را ندارد. اسید قهوه، مثل ویتامینC مانع تولید مواد سرطان زا در معده ، یعنی نیتروزامین ها می شود. کیوی با داشتن ویتامینC و اسید قهوه، دو ماده اساسی ضد سرطان را در اختیار می گذارد.
" مطالعات دانشمندان ایتالیایی نشان داده است که دیابتی ها که مرتب مقدار زیادی ویتامینC دریافت می کنند، میزان کلسترول و انسولین پایینی دارند. کیوی برای تامین ویتامینC منبع خوبی است."
کیوی دارای آنزیم هایی است که پروتئین ها را تجزیه می کنند. متأسفانه این آنزیم ها در معده به وسیله اسید معده از بین می روند، طوری که در معده و روده اثری ندارد. ولی اسید معده بعد از خوردن غذاهای گوشتی و لبنی زیاد، مقداری خنثی می شود و آنزیم های کیوی می توانند مدت کوتاهی فعالیت کنند و این زمان کافی است که مواد پروتئینی به وسیله این آنزیم ها به قطعات کوچک تری تجزیه شوند و این امر عمل هضم غذاهای سنگین در معده و روده را آسان تر می کند.
چهار مرتبه خوردن کیوی در روز توصیه می شود
چهار عدد کیوی را در طول روز تقسیم کنید. مثلاً صبح، ظهر، بعد از ظهر، و عصر. چون بدن انسان نمی تواند ویتامینC را ذخیره کند ، بنابراین به جای خوردن تنقلات مثل چیپس بهتر است کیوی میل نمائید !


  



خواص خیار:


خوردن، بوبیدن و مالیدن خیار بر پیشانی جهت رفع سردرد مفید است. قطره قطره ریختن آب خیار در بینی و بوییدن آن جهت رفع گرفتگی، بی حوصلگی و کم خوابی مفید است. آشامیدن آب خیار جهت رفع اکثر تب های شدید، تسکین حرارت صفرا و خون، التهاب معده، رفع تشنگی، پاک کردن کبد، زیاد شدن ادرار، دفع سنگ کلیه و مثانه و بهبود یرقان سودمند است.
جوشانده پوست خیار، درمان خوبی برای یرقان است.
یک لیوان آب خیار با نیم سیر نبات، مسهل خوب و گوارایی است و صفرا و سودا را از معده به خوبی خارج می نماید که برای این کار آب خیار رسیده که کمی ترش مزه می باشد، بهتر است. اگر مقداری میخک را در آب خیار خیسانده و پس از 24 ساعت آن را صاف کرده و با عسل نوش جان نمایید، رنگ رخسارتان باز می شود؛ در حقیقت به کبد شما جلا می دهد و روح را شاداب می نماید.
اگر مبتلا به مرض قند هستید تا می توانید از خیار و تخم خیار استفاده کنید.
خیار از نظر طب قدیم ایران سرد است و خنک کننده بدن می باشد و به هضم غذا کمک می کند.
سایر خواص درمانی خیار شامل موارد زیر است :

1) حل کننده اورات و اسید اوریک است، بنابراین بیماری نقرس را درمان می کند.

2) ادرار آور است و برای رفع سوزش ادرار مفید است.

3) خون را تصفیه می کند.

4) خیار برای درمان مبتلایان به سوزش و بند آمدن ادرار مفید است.

5) عصاره برگ های له شده خیار ایجاد تهوع می کند، بنابراین در مسمومیت ها و اختلالات دستگاه گوارش مصرف می شود.

6) خیار عطش را تسکین می دهد.

7) خیار ملین است.
خیار کبد را جلا می دهد و صفرا را از معده به خوبی خارج می کند.
8) اگر خیار را حلقه حلقه کرده و روی پوست صورت بگذارید، 

چین و چروک های صورت را از بین می برد و صورت را جوان می کند.
9) اگر پوست شما چرب است خیار را با آب مقطر بپزید و با این آب صورت خود را شست و شو دهید.

10) اگر می خواهید همیشه لطافت پوست خود را حفظ کنید، همه روزه از لوسیون زیر استفاده کنید:

یک خیار معمولی را با دو لیون آب بجوشانید تا حجم آن یک لیوان شود. سپس آن را صاف کنید و بگذارید سرد شود. بعد 50 گرم بادام خام و پوست کنده را آسیاب کرده و با این آب مخلوط کنید. آن را به هم بزنید و با پارچه صاف کنید. به محلول صاف شده 250 گرم الکل سفید و یک گرم اسانس گل سرخ اضافه کنید و کاملا هم بزنید. هر روز از این لوسیون طبیعی به صورت خود بزنید تا پوست شما همیشه جوان بماند.
11) برای درمان اگزما، ترکیدن پوست و رفع خارش آن مفید است.

12) جوشانده پوست خیار برای یرقان داروی بسیار خوبی است و برای این کار بهتر است سه روز متوالی آن را نوش جان نمایید.

همیشه باید خیار را قبل از غذا خورد که به هضم غذا کمک کند.

مضرات :
اشخاصی که ناراحتی معده دارند، نباید در مصرف خیار زیاده روی کنند زیرا ممکن است باعث اختلال در دستگاه گوارش گردد.
خیار نفاخ است، چون سریعا در معده فاسد می شود. برای رفع نفخ و دل درد ناشی از خوردن خیار می توانید مقداری عرق نعنا یا کمی آبجوش و نبات بخورید.

همیشه باید خیار را قبل از غذا خورد که به هضم غذا کمک کند. کسانی که نمی توانند خیار را خوب هضم کنند، باید آن را با نمک بخورند.



  


خواص نـعـنـاع



نعناع در درمان بسیاری از امراض معده موثر است و روند هضم خوب را سرعت می بخشد. بنا به خواص آرامبخشی و کرخ کردن اعضاء، این گیاه برای انواع سرددرها و ناراحتیهای پوست مفید است. این گیاه بسیاری از بیماریهای مربوط به سرماخوردگیها و عوارض آنفلونزا را درمان می کند. 

معرفی گیاه 
گیاه نعناع دارای ساقه های چهارگوش است و تا دو پا رشد می کند. این گیاه بین جولای و اوت شکوفه باز می کند و گلهای ریز ارغوانی به صورت مارپیچی و تیز از آن می رویند. برگهای ساده، دندانه دار و معطر این گیاه در جهت مخالف گلها می رویند. نعناع بومی اروپا و آسیاست و برخی از انواع آن بومی آفریقای جنوبی، آمریکای جنوبی و استرالیا هستند. این گیاه در آمریکای شمالی بومی شده است و در مناطقی نظیر اورگون، وانشگتن و ویسکونسین پرورش داده میشود. 

ترکیبات گیاه 
تهیه فرآورده های نعناع از برگها و سر گلدار گیاه آغاز میشود. این قسمتهای گیاه حاوی روغن فرار است که می توانید عنصر فعال اولیه نعناع به نام منتول را در آن بیابید. 

اشکال موجود 
از برگهای تازه نعناع می توان نعنای خشک تهیه کرد و این نوع فرآورده به صورت چای در سطح گسترده ای قابل دسترسی است. تنتور: عطر نعناع نوعی محلول الکلی است که حاوی 10% روغن نعناع و 1% عصارة برگ آن است. برای تهیه تنتور در منزل، روغن نعناع را به نسبت یک به دو با الکل دانه خالص مخلوط کنید. کپسولهای دارای پوشش روده ای که به منظور عبور کپسول از معده به روده ها به طرز خاصی تهیه شده است. (2% میلی لیتر روغن نعناع در هر کپسول). انواع کرم و پماد (باید حاوی 1 تا 16 درصد منتول). 

نحوه مصرف 
نعناع در درمان تهوع، اسهال، سوءهاضمه، روماتیسم مفصلی و نفخ مؤثر است. این گیاه عضلات معده را تسکین می دهد و روند جریان صفرا را که بدن برای هضم چربی بدن نیاز دارد، بهبود می بخشد. در نتیجه غذا از طریق معده به سرعت عبور می کند که این امر به رفع بسیاری از ناراحتیهای هاضمه کمک می کند. نعناع همچنین عضلات را آرام می کند که این کار به بدن کمک می کند تا از گازهای هاضمه دردآور رهایی یابد. برای تهیه چای نعناع (جوشانیده نعناع) برای هر لیوان آب داغ حدود یک تا دو قاشق غذاخوری نعناع اضافه کنید. به منظور تسهیل هضم یا رفع ناراحتی معده،‌ روزانه 3 تا 4 لیوان چای نعناع میل کنید. برای درمان استفراغ 3 تا 6 گرم برگ نعناع یا 5 تا 15 قطره تنتور آنرا مصرف کنید
آنچه در پی می آید فهرست ناتمامی از سایر ناراحتیهایی است که با مصرف نعناع بهبود یافتنی هستند: 
* گرفتگیهای قاعدگی: چون نعناع در آزاد و آرام کردن عضلات خیلی مؤثر است. لذا در درمان گرفتگیها نیز کارساز است. 
* سندرم روده تحریک پذیر: تحقیقات نشان داده است که انواع کپسولهای پوشش دار نعناع از توانایی تسکین عضلات روده برخوردار هستند. مصرف اینگونه کپسولها سبب رهایی و بهبود درد این نوع سندرم روحی می گردد. برای اینکار روزانه سه بار یک تا دو عدد کپسول پوشش دار بین غذا مصرف کنید. 
* سنگهای صفراک روغن نعناع به بدن کمک می کند تا سنگهای صفرا را بشکند و در اصل گزینه اسانی را فراروی عمل جراحی قرار می دهد. برای این منظور روزانه سه بار یک تا دو عدد کپسول پوشش دار بین غذا مصرف کنید. 
* ویروسها: روغن نعناع دارای خواص شد ویروسی قوی است که می تواند با ویروسهای عامل آنفلونزا، گوشک، عفونتهای مخمری، سینوزیت، گلودرد، التهاب ناشی از سرماخوردگیها و التهابهای آلت تناسلی ناشی از تب خال مبارزه و آنها را از پای درآورد. 
* خارش و ناراحتیهای پوست: نعناع روی ناراحتیها و بیماریهای پوست ناشی از کهیر، پیچک سمی یا بلوط سمی اثرات تسکین بخش و خنک کننده دارد. برای اینکار از کرم یا پماد نعناع، البته نه بیش از روزانه سه یا چهار بار، استفاده کنید. 
* سردردها و میگرنهای اضطرابی: تحقیقات نشان داده است که توانایی روغن نعناع در ازاد ساختن عضلات و تسکین درد، این گیاه را به صورت عامل به ویژه مؤثری در قبال غذاب سردرد تبدیل کرده است. چندین مطالعه تحقیقی اثبات کرده است که مالیدن تنتور روغن نعناع روی پیشانی می تواند به اندازه مصرف دو قرص استامینوفن کارساز باشد. نقطه مورد نظر را با لایه نازکی بپوشانید به طوری که تنتور مصرفی فرصت و امکان تبخیر داشته باشد. 
* انواع سرماخوردگیها و آنفلونزا: نعناع و عامل فعال اصلی آن به نام منتول در زمره احتقان زادهای موثر تلقی می شوند. از آنجا که منتول سبب شل شدن خلط می گردد، این ماده داروی خلط آور نیز هست. این ماده در تسکین و آرام شدن انواع گلودرد و سرفه خشک موثر است. 

نکات احتیاطی 
چای نعناع معمولا بی خطر است اما مادران باردار و شیرده باید چای نعناع کم بخورند. افرادی که دارای سابقه سقط جنین هستند در دوران بارداری از مصرف نعناع باید اجتناب ورزید. معدود عوارض منفی ناشی از کپسولهای پوشش دار روده ای روغن نعناع عبارت است از : بثورات پوست، سوزش سردرد، ضربان پایین قلب و لرزش عضله. منتول یا روغن نعناع که روی پوست مالیده شده باشد می تواند سبب بروز التهاب یا بثورات پوستی گردد. روغن نعناع باید رقیق شود و میزان مصرف آن باید کم باشد چون میزان مصرفی بالا سبب آسیب دیدگی کلیه میشود. منتول خالص سمی است و نباید مصرف دالی شود. روغن نعناع و نتول را نباید به صورت نوزادان و کودکان مالید. دقت کنید که روغن و تنتور تهیه شده از نعناع را اشتباه نگیرید.


  


 407جدید، تجربه لذت رانندگی...


407 به خاطر استیل زیبا، شکیل و اسپرت وخصوصاً بخاطر کارایی و انعطاف ‌پذیری در جاده‌ها و تاریخ طولانی و موفق پژوهای سری 4 که از سال 1934 با مدل 401 آغاز شده با تحسین زیادی روبرو شده است. 
این اتومبیل استیل خاصی را معرفی کردکه بر پایه عرف و حجم و کارایی طراحی شده است. پژو پایه طراحی 407را روی ارزیابی اتومبیل رانی مشتریان اصلی بنا نموده: تلفیق تکنولوژی درعین سادگی و همین‌طور رانندگی هیجان انگیز. 
یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های407، ظاهر گربه‌ای آن می‌باشد، حالت تهاجمی و شیب دار و مورب شیشه جلو، طراحی جسورانه قسمت عقب و تایرهای پهن آن شخصیت منحصر بفردی به آن می دهد. طراحی منحصربفرد قسمت جلوی ماشین، با ورودی هوا که کاملاً متناسب با کارایی فنی و طراحی بی‌نظیر آن می‌باشد، به 407تصویری دینامیک می‌بخشد. 
خصوصیات دینامیک که شامل انعطاف‌پذیری آن در جاده می‌باشد، نتیجه توسعه‌های فنی هستند که هم برای سواری و هم برای فرمان‌پذیرش مفید هستند. 
همچنین 407کوپه آخرین مدل ارائه شده از 407می‌باشد که به بازار عرضه شده است. 
با ظاهر زیبا و گیرا، این خودروی جدید به عنوان مدلی برای گرند tourer معاصر با توجه به انعطاف‌پذیری فوق العاده آن در جاده مناسب است. 
در ایران این تصمیم اتخاذ شده‌است که 407سالون با موتور بنزینی 2 لیتری در انواع گیربکس‌های اتوماتیک و دنده ای روانه بازار شود. 
در بحث برتری در کاربرد، به‌طور کلی این خودرو دارای امنیت بالا، رانندگی اکتیو و راحتی فوق العاده‌ای می‌باشند. پژو با توجه به خواسته‌های مشتریان، با بالا بردن موقعیت آن، تعداد درخواست‌ها را حتی بیشتر کرده است. 
تجهیزات جدید مثل حس‌گر فاصله جلو جهت سهولت رانندگی و کاربرد دینامیک آن شهرتی در دنیای اتومبیل فراهم آورده است. 
در سراسر دنیا این خودرو با موتورهای چهار و شش سیلندر تصویری از جدیدترین تکنولوژی موجود را نشان می‌دهد. به‌خصوص مدل‌های HDi دیزلی، که محبوب‌ترین موتور مشخص شده در سری 407می باشند. 

ارتقای سبک بدنه خارجی 
در قسمت جلو دو مدل 407سالون و استیشن (sw) ورودی هوای متفاوتی وجود دارد، این ویژگی بسیار شیک و مهم نه‌تنها در زمینه زیبایی بلکه در زمینه فنی نیز بهبود داده شده و کارایی بیشتری دارد. 
قسمت‌های سیاه جانبی طراحی نویی را عرضه نموده که آمیزه‌ای از تناسب آن با خطوط باریک متقاطع است. یک جلو‌پنجره جدید که با ظرافت انحنا داده شده است، هوای ورودی نیز به همین طریق وارد می‌شود. این جلوپنجره از سه میله افقی که از جنس کروم و یک میله عمودی متقاطع، ساخته شده است. وضیعت متقاطع و شیب آن باعث شده که نور را جذب نماید و به جلو پنجره جلوه خاصی بدهد که بدون اینکه تاثیر سویی در عمل خنک کردن داشته باشد، سبب می شود قسمت‌های مکانیکی کمتر به نظر بیایند. 
برای حفاظت از خودرو در برابر ضربات و ایجاد رفاه بیشتر برای صاحبان 407، حس‌گر فاصله جلو نیز علاوه بر حس‌گر فاصله عقب به این خودرو افزوده شده، بنابراین سپر جلو به چهار سنسور ظریف که اطلاعات را برای سیستم جمع آوری می‌کنند مجهز شده . 
از مهم‌ترین و زیبا‌ترین قسمت‌های در، محافظ (زه) بدنه می‌باشد که همرنگ با بدنه است و با لایه کرومی زینت داده‌شده. 
قسمت عقب 407جدید از هویت اسپرت نوع کوپه گرفته شده که خصوصیات منحصر بفردی دارد. پنل پایین قسمت عقب طراحی کاملا جدیدی دارد و دارای سرپوش محافظ است و با مهره کرومی تزیین شده است. قسمت پایین آن با شبرنگ بسیار ماهرانه به پویایی خودرو کمک کرده در حالی که قسمت بالای این پنل جدید، پایه رکاب درب را که مورد بازبینی قرار گرفته شکل می‌دهد. شکل جدید پنل عقب ظاهر تنومند قسمت عقب 407را برجسته کرده و همچنین با جادادن چهار سنسور در درون سپر به صورت کاملاً هوشمندانه و هم‌سطح با آن از تداخل آن‌ها در ظاهر آن کاسته است. 
چراغ‌های عقب که کاملاً از نظر طراحی دگرگون شده‌اند این ابتکار را هم در روز و هم در شب نمایان می‌کنند. مشخصه ای که ظاهر آن را در طول روز کاملاً متفاوت کرده است رنگ قرمز یاقوتی و سفید بلوری چراغ دنده عقب و راهنما های آن می‌باشد. در شب وظیفه بازتاب نور، از چراغ به شبتاب های افقی دو طرف پلاک منتقل می‌شود. 
حجم جدید نور‌، بازتاب قرمز شفاف آن که با کروم احاطه شده و همچنین بخش خارجی چراغ که بزرگ‌تر به‌نظر می‌آید، به کیفیت ظاهری آن افزوده ، که این امر به خاطر کیفیت بالای تولید آن است. 

ارتقا بخش داخلی خودرو...
قسمت سرنشینان 407بسیار مجلل میباشد که فضای زیبایی را ایجادکرده، و دارای کیفیت بسیار بالایی نیز هست. 
در مدل هایی باگیربکس اتوماتیک تزئین کنسول میانی به رنگ سیاه براق بسیار چشمگیر می‌باشد‌، که شبیه به یک پیانوی با‌کیفیت می‌باشد. 
همچنین ایجاد ارتباط بصری بین پنل درها و داشبورد ‌همراه با حاشیه طرح چوب قرمزرنگ به زیبایی فضای اطراف سرنشینان کمک کرده است. 
مدل‌های کامفورت پک (Confort Pack)دارای دکوراسیون خاکستری تیره در کنسول میانی و تودوزی نقره‌ای‌رنگ بر قسمت بالای درها و پنل داشبورد می‌باشد. 
حتی کروم بیشتر... 
به همراه این تغییرات‌، دکمه‌های گردننده و کلیدهای چرخان سیستم تهویه، رادیو و CD player حاشیه های کرومی دارند. 
تودوزی‌های جدید 
برای راحتی بیشتر سرنشینان و کامل نمودن ویژگی‌ها و استیل مدل‌های مختلف صندلی‌ها با تودوزی پارچه‌ای از کیفیت بالا برخوردار می‌باشد. 

احترام فراوان 407برای محیط زیست
همان‌طور که پژو تا‌کنون خودروهایی سازگار با محیط‌زیست ارائه کرده است، 407نیز همچنان به خط‌مشی احترام به محیط زیست ادامه می‌دهد. 
از همان مراحل اولیه، بهترین سازش ممکن بین سوخت، دینامیک و خروجی برای 407ایجاد شده بود. کاهش وزن خودرو و همزمان یک راه‌حل منحصر‌بفرد پیشنهاد شد، عملکرد و حمایت. این تصمیم در مورد استفاده از آلیاژهای سبک برای قطعات حجیم متصل به هم گرفته شد. با انتخاب آلیاژ آلومینیوم، (این قطعات ریخته گری شده کم هزینه همان امکانات یا خصوصیات مکانیکی قطعات فرج شده متصل به هم را دارا می باشند) برای قطعاتی با اشکال پیچیده (مخصوصاً قطعاتی که بیشترین فعالیت رویشان انجام می‌شود)، مثل کاپوت اتومبیل و تعدادی از قطعات استیلی قوی دیگر این هدف نیز به سرانجام رسید. 
به علاوه شکل آیرودینامیک خودرو، فرمان اتومات هیدرولیک و تهویه هوا با کنترل کمپرسور خارجی به کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند. 
برای مثال ،407مجهز به موتور 2 لیتر / 16 سوپاپ/ 103 کیلو وات (حدودا 140 اسب بخار) مصرف سوخت بالغ بر 1/8 لیتر در 100 کیلومتر می‌باشد و تولید گاز مونواکسید کربن آن با بکارگیری تکنولوژی ویژه موتور به 192 گرم در کیلومتر کاهش یافته است. این ویژگی در بخش M2 بسیار قابل توجه بوده و 407را در بهترین سطح قرار داده است. 
موتور 2 لیتر /16 سوپاپ / 103 کیلو وات / ایی.دابلیو 10 آ. بهینه‌سازی شده است. 
این یک توسعه موتور چهار سیلندر EW10J4 فعلی می باشد، با میل سوپاپ دوبل سربالا، 16 سوپاپ و ظرفیت بالغ بر 1997 سانتیمتر مکعب (قطر داخلی 85 میلیمتر و ضخامت 88 میلیمتر). 
بلوک سیلندر از جنس آلیاژ سبک فشرده می‌باشد و بوش‌های سیلندر چدنی هستند. میل‌لنگ اصلی در بلوک موتور به محفظه جداگانه‌ای از جنس آلیاژ سبک متصل می‌باشد که به استحکام مجموعه و کاهش لرزش کمک می‌کند. تنظیم زمان‌بندی سوپاپ به‌وسیله تسمه دنده‌ای که مستقیماً چرخ‌دنده‌ی هر‌یک از میل سوپاپ‌ها را هدایت می‌کند، کنترل می شود. 
یونیت کنترل الکتریکی (ECU) محفظه دریچه بنزین را کنترل می‌کند و به راننده کمک می‌کند با سیستم پایداری الکتریکی(ESP) ارتباط برقرار نماید. 
تغییرات اعمال شده در موتور شامل موارد ذیل میباشد: 
سیستم تخلیه جدید ترکیبی است از یک پیش کاتالیزور واقع در مانیفول 1×4 و یک مبدل کاتالیزور که حین گرم شدن خودرو پس از استارت زدن کنترل بهتری بر خروجی اگزوز دارد . 
میل سوپاپ مکنده مجهز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ (VVT) با تغییرات زاویه‌ای 0 تا 50 درجه نسبت به میل سوپاپ می‌باشد. تغییرات هر بار حدود یک درجه می‌باشد، بدین‌وسیله از پر‌شدن مخزن احتراق به حدمطلوب، بدون‌توجه به سرعت موتور، اطمینان حاصل می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود موتور هم پرقدرت باشد و هم انعطاف‌پذیر. 
به‌منظور بهبود بخشیدن به گرم‌شدن موتور و کمک به کاهش میزان آلودگی خارج شده و مصرف سوخت خودرو، گرم شدن موتور توسط ترموستات و مبدل گرمای روغنی/آبی با دقت بیشتری کنترل می شود، 
دینام، ولتاژ باطری را با‌توجه به فشار موتور کنترل می‌کند، بدین‌وسیله به کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند.سرعت آزاد شدن کاهش پیدا می‌کند. 
شکل اصلاح شده زمان‌بندی دنده‌های میل سوپاپ میزان صدای کار کردن خودرو را کاهش می‌دهد. 
استفاده از سیستم تزریق سوخت (Magneti-Marelli 6LP‌)‌ و سیستم جرقه مونواستاتیک (Valeo BBC 1.4). 
توسعه و ارتقاء قسمت‌های مختلف‌، قدرت حداکثر را در مقایسه با 100 کیلووات در 6000 دور قبل به 103 کیلو‌وات افزایش‌داده‌است .علاوه‌بر‌این‌، گشتاور حداکثر اکنون 200 نانومتر در 4000 دور می‌باشد که در مقایسه با 190 نانومتر در 4100 دور قبلی اقزایش یافته است. گشتاور موجود در 2500 دور ،184 نانومتر است یا به عبارتی 92% میزان حداکثر که در مقایسه با EW10J4 افزایش 5% را نشان می‌دهد. 
این عملکرد بهتر به 407این امکان را می‌دهد که با این موتور سازگار شود، انعطاف پذیری در سرعت پایین جهت تضمین قابلیت رانندن بهتر، و همچنین کاهش صدای موتور وکاهش حدود 3 تا 5/5 درصدی در مصرف سوخت و تکنولوژی گیربکس که به کاهش خروج مونواکسید کربن کمک می‌کند. 

گیربکس اتوماتیک
موتورهای بنزینی با حجم 2 لیتر به راحتی با گیربکس اتوماتیک EL4 مجهز به سیستم توالی "پورشه تیپترونیک" سازگار می شوند. 
این گیربکس "خود فعال" با کنترل الکتریکی دارای چهار سرعت و کنترل الکتریکی انتخاب دنده و تغییرحالت رانندگی میباشد. این گیربکس دارای عملکرد دوگانه انتخاب دنده با اهرم می‌باشد. در سمت راست راننده یک گیت تعویض پی.آر.ان.دی (PRND) می‌باشد و در سمت چپ در دسترسی آسان راننده قرار دارد و در حین رانندگی یک کنترل تیپترونیک ترتیبی امکان رانندگی اکتیو را برای راننده به وجود می‌آورد. 
در حالت توقف، با یک حرکت به سمت جلو یا عقب، راننده می‌تواند دنده بالاتر یا پایین‌تر را انتخاب نماید. به‌عنوان مثال پشت چراغ قرمز سیستم به طور خودکار دنده یک را انتخاب می‌کند و یا اگر سرعت خودرو بیش‌از حد‌مجاز باشد به‌طور اتوماتیک، به منظور حفظ امنیت مکانیکی قطعات خودرو، یک دنده بالاتر را انتخاب می‌کند. 
دو دکمه فشاری امکان انتخاب حالت برفی یا اسپورت را در اختیار راننده قرار می‌دهد. برای امنیت بیشتر، گیربکس خودفعال دارای عملکرد قفل تعویض دنده می‌باشد، هنگامی‌که راننده قصد خارج کردن دنده از حالت پارک را دارد باید ابتدا پایش را روی پدال ترمز قرار دهد. 

407جدید سطح عالی از راحتی و آسودگی را به همراه دارد
شهرت این محصول به دقت آن است، نتایج بدست آمده از تست جاده ای 407نه‌تنها برای طراحی‌، ترکیب و توسعه سیستم تعلیق آن بلکه عملکرد خوب ساختار در رابطه با استحکام این می‌باشد 
407 دارای دراپ- لینک می‌باشد، سیستم تعلیق دوپایه‌جلو، پایه‌ی دوتایی و آزاد بودن پرش سوپاپ‌ها و عملکرد برگشت، ثبات هدایت خودرو را در همه شرایط تضمین می‌کند، و همچنین راحتی و عدم احساس ناراحتی از فرمان خودرو را در حین رانندگی در جاده‌های ناهموار میسر می‌سازد. 
تعلیق چند بازوی عقب که خودش نیروهای طولی و متقاطع را آزاد می‌کند، مخصوصاً استفاده از آلیاژ سبک در تهیه تعلیق‌، دقت هندسی بالایی را تضمین می‌کند. 
محور با فنر عایق مورب ترکیب شده و مجموعه ای کارآمد و فشرده را به‌وجود آورده است. 
فرمان الکتروهیدرولیک با یک پمپ الکتریکی طراحی شده که با توجه به سرعت خودرو به سرعت زاویه چرخش فرمان و دمای سیالی فرمان کمک می‌کند. این تکنولوژی امکان هدایتی عالی را به راننده می‌دهد تا در سرعت‌های بالا حین مانورهای تمرینی عکس‌العمل خوبی داشته باشد و همچنین صرفه‌جویی در مصرف سوخت را به همراه دارد. 
سیستم ترمز در مقایسه با عملکرد دینامیک 407جدید و ویژگی ESP، قطع و ارتباط مجدد اتوماتیک در سرعت 50 کیلومتر بر ساعت با کمک ترمز فوری و همچنین سوئیچ اتومات روی چراغ خطر. 

عایق صدا
یکی از ضروری‌ترین عوامل راحتی داخل اتومبیل، عایق‌بندی صدا می‌باشد. در 407جدید، به‌خاطر وجود جداره خارجی با کیفیت بالا، این مورد بسیار قابل‌توجه می‌باشد. به دلیل ایرودینامیک فوق العاده‌، طراحی منحصر‌بفرد موتور به لحاظ عدم تولید صدای زیاد به هنگام استارت و عایق‌بندی صداهای دیگر، سرنشینان می‌توانند به‌راحتی صدای یکدیگر را بشنوند‌. 

سیستم های کمکی جدید رانندگی
حس‌گر فاصله جلو به همراه ردیاب مانع عقب که‌به صورت استاندارد در تمام مدل‌ها وجود دارد به راننده راحتی و همچنین امنیت بیشتری را به هنگام پارک خودرو می ‌دهد. میزان نزدیکی مانع با اخطارهای صوتی نشان داده می‌شود که اکنون با اطلاعات دیداری تلفیق شده و از نمایشگر چندکاره به وسیله خطوط رنگی که نشان‌دهنده‌ی فاصله مانع هستند بهره می‌برد. این عملکرد را می‌توان به وسیله یک دکمه خاموش کرد و حتی خاموش کردن کل اطلاعات صوتی و دیداری نیز در صورت نیاز ممکن است. 
کروز کنترل (تنظیم سرعت خودکار) و محدود کننده سرعت نیز در تمامی مدل‌ها به عنوان یک بخش استاندارد و با امکانات جدید مثل امکان بزرگ نمایی دست‌اندازهای جاده برای آگاه‌کردن راننده، وجود دارد. 

ادوات کنترل جدید زیر فرمان 
407 جدید از ادوات کنترل جدید زیر فرمان برخوردار است که دستیابی به قسمت های مختلف را آسانتر نموده‌، مخصوصاً حس‌گر باران که به‌راحتی با فشار یک اهرم فعال می‌شود و کنترل خودکار چراغ های جلو که بر روی پایه اهرم نصب شده است. 

درجه بالایی از امنیت محیطی 
با داشتن بیشترین امتیاز (5 ستاره) در استاندارد ایمنی Euro NCAP در آزمایش افراد بالغ دارای خودروی 407محافظت زیادی را به‌وسیله جلوبندی و میل تعادل (ضربه گیر) با قدرت دو برابر‌، فرمان جمع شونده و حفاظ اصلی قسمت داخلی برای راننده تأمین می‌نماید، که در امر جلوگیری از ضربات دارای کارایی زیادی است.6 کیسه هوای فعال پشتی که از ضربات شلاقی جلوگیری می‌کند، کمربند که تا قبل از زمان بستن هشدار می‌دهد، مخصوصاً برای حفاظت کودکان قابلیت نصب دو صندلی "ایزو فیکس" روی صندلی‌های عقب فراهم آمده است. درها و پنجره‌های عقب نیز قابلیت قفل شدن به‌صورت برقی را در تمامی مدل‌ها دارند و همچنین قابلیت خاموش‌کردن کیسه هوای سرنشین جلو برای نصب صندلی کودک روی صندلی جلو. 

407جدید قابل رقابت با ناوگان عبور سریع 
قابلیت رقابت 407با ناوگان عبور سریع با دو جایزه سال 2007 در آلمان آشکار شد. 
در سال 2007 خودروی 407با موتور 2 لیترHDi FEP جایزه بهترین خودرو وارداتی را برای کمترین میزان خرابی تا کارکرد50000 کیلومتر، از DEKRA در آلمان دریافت نمود که کیفیت عالی و اعتبار آن را نشان می‌دهد. 
همچنین 407در آلمان جایزه Firmenauto des jahres را در رده متوسط (M2) در قسمت خودروهای وارداتی دریافت کرد.


  


بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که نوشیدن 2 بار در روز (صبح و شب) مخلوط عسل ودارچین در کاهش وزن مؤثر است. یک حقیقت علمی 

برای این ادعا وجود دارد.
به‌طور سنتی، از عسل به‌عنوان ماده‌ای خواب‌آور، مسکن گلو‌درد و حتی التیام‌بخش زخم استفاده شده است،اما آیا عسل می‌تواند به کاهش

وزن نیز کمک کند؟برخی از دانشمندان معتقدند که عسل می‌تواند این کار را انجام دهد. بدیهی است که اکثر افراد چاق از عارضه مقاومت به

انسولین نیز رنج می‌برند. این عارضه مانع سوخت‌وساز درست گلوکز می‌شود. هنگامی که چنین شرایطی رخ می‌دهد کاهش وزن بسیار

دشوار می‌شود. برخی مطالعات نشان داده‌اند، افرادی که به مدت 30 روز از مخلوط عسل و دارچین استفاده کرده‌اند موفق شده‌اند سطح 

مقاومت به انسولین بدن خود را کاهش دهند. 

به گزارش‌ ای‌زاین آرتیکل،80درصد از مواد تشکیل‌دهنده عسل را گلوکز و فروکتوز تشکیل می‌دهد. گلوکز و فروکتوز عسل مانند دیگر 

شیرین‌کننده‌ها باعث افزایش قندخون نمی‌شوند. به این ترتیب حساسیت به انسولین کنترل می‌شود. هرچه حساسیت سلول‌ها به انسولین

بیشتر باشد کمتر امکان دارد که عارضه مقاومت به انسولین بروز کند.در این صورت بدن از کارایی بیشتری برای سوزاندن چربی برخوردار

می‌شود. به‌نظر می‌رسد عسل حتی می‌تواند بعضی از علائم مقاومت به انسولین را معکوس کند. 


این در حالی است که دارچین نیز در رابطه با بیماری دیابت تحت تحقیقات گسترده‌ای قرار گرفته است.

یک مطالعه پژوهشی آشکار کرده است که خوردن حتی نصف یک قاشق چایخوری دارچین در روز نیز قادر به کاهش قندخون- بیماران دیابتی 

که به‌طور نامنظم کنترل شده‌اند- می‌شود. مطالعه دیگر روشن کرده است که اجزای تشکیل‌دهنده دارچین می‌توانند باعث کاهش و 

پیشگیری از مقاومت به انسولین شوند. مرکز اشتها در مغز دارای گیرنده‌های انسولین است.هنگامی که فردی به عارضه مقاومت به انسولین

دچار می‌شود، بخش عمده انسولین قادر به رسیدن به این گیرنده‌ها نیست، غده لوزالمعده به تولید بیش از پیش انسولین ادامه می‌دهد تا

سطح گلوکز خون را پایین نگاه دارد و این شرایط باعث تداوم پراشتهایی می‌شود. 

به‌نظر می‌رسد که مخلوط عسل و دارچین قادر به تعدیل برخی از اثرات مقاومت به انسولین است. بیمارانی که این چای را نوشیده‌اند اظهار

کم‌اشتهایی و بی‌میلی نسبت به کربوهیدرات‌ها را تجربه کرده‌اند. مقاومت به انسولین به‌طور ویژه در میان زنان بیشتر است. اضافه‌کردن 

عسل و دارچین به رژیم غذایی می‌تواند راهی دلپذیر برای کنترل این عارضه و کمک خوبی برای کاهش وزن باشد. اگرچه دستورالعمل‌های 

بسیاری برای تهیه این چای وجود دارد، اما دستور اصلی تهیه آن بسیار ساده است:

• یک بخش دارچین به نسبت 2 بخش عسل• یک فنجان آب داغ روی دارچین بریزید و نیم ساعت آن را در آب داغ بخیسانید. 

• بعد از سرد شدن مخلوط آب و دارچین، عسل را اضافه کنید.

• نصف این چای را قبل از خواب و باقیمانده آن را صبح بنوشید.

از آنجایی که ممکن است این چای باعث کاهش قند خون شود، بهتر است بیماران در مورد مصرف آن با پزشک معالج خود مشورت کنند


  


پوریا پورسرخ


پوریا پورسرخ وفا
زمینه فعالیت بازیگر سینما و تلویزیون
ملیت ایرانی
تولد 4 تیر 1359
شیراز

پوریا پورسرخ (زاده 4 تیر 1359) بازیگر ایرانی سینما و مجموعه‌های تلویزیونی است.

وی که دانشجوی دکترای فیزیولوژی گیاهی است قبل از شروع فعالیت هنری در سینما به عنوان خبرنگار در نشریات هنری و اجتماعی از جمله دنیای جوانان مشغول به‌کار بود و همزمان در یک شرکت تبلیغاتی در دبی نیز فعالیت می‌کرد. او پس از آشنایی اتفاقی با آقای لطیفی که در یک میهمانی صورت گرفت برای بازی در مجموعه‌های ساخت ایشان فرار بزرگ و وفا دعوت شد.

پوریا پور سرخ در سال 1380 با بازی در سریال‌ها صاحبدلان به عنوان چهره‌ای جدید مطرح و پس از آن این مسیر را با ایفای نقشهای متنوع و متعدد دیگری ادامه داد. وی در این سال در فیلم‌های پسران آجری (مجید قاری‌زاده) و مهمان (سعید اسدی) و مصایب دوشیزه (مسعود اطیابی) حضور یافته است.وی علاقه مند صدای دکتر محمد اصفهانی است .


  


 رضا شفیعی‌جم



رضا شفیعی جم
زادروز 1350
تهران
نقش‌های برجسته
بامشاد در نقطه چین،
کامبیز باقی در جایزه بزرگ،
کیوون در شبهای برره ،
قل مراد در باغ مظفر
سبک

کمدی، طنز

 

 

 

زندگینامه

فعالیت در تئاتر از سال 1364. فعالیت در تلویزیون از سال 1370. با بازی در مجموعه ساعت خوش ساخته مهران مدیری به شهرت رسید و پس از آن در بیشتر مجموعه‌های طنز خوش درخشید. مشهورترین و به یادماندنی‌ترین نقش او «بامشاد» در مجموعه نقطه چین به کارگردانی مهران مدیری است. شروع فعالیت سینمایی در فیلم دو همسفر (اصغر هاشمی) به عنوان بازیگر در سال 1371.

جایزه‌ها

 


  


 



محمدرضا فروتن


محمدرضا فروتن

زمینه فعالیت بازیگر
ملیت ایرانی
تولد 1347
تهران
سال‌های فعالیت 1373 تا کنون
همسر(ها) سحر ابراهیمی ثابت (1380 تا کنون)
مدرک تحصیلی لیسانس روان‌شناسی بالینی
 


[نمایش]جوایز


محمدرضا فروتن (زاده 1347، تهران) بازیگر سینما است که در آثار کارگردانان معروف و بزرگی چون مسعود کیمیایی، رخشان بنی اعتماد، کیومرث پور احمد و... بازی کرده هست .او چندین بار از جشنواره‌های مختلف ایرانی موفق به دریافت جایزه? بهترین بازیگر مرد شده است

 

زندگی‌نامه

محمدرضا فروتن فارغ‌التحصیل رشته? روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد است. بازی او در یکی از قسمت‌های سریال سرنخ (قسمت تماشاخانه) به قدری تأثیرگذار بود که چند دقیقه بعد از پخش از تلویزیون، پیشنهاد بازی در فیلمی به کارگردانی مسعود کیمیایی به او می‌شود. فروتن با بازی در فیلم‌های مرسدس و اعتراض به شهرت رسید و سپس فیلم‌های قرمز، دو زن، متولد ماه مهر، زیر پوست شهر و شب یلدا او را به یک بازیگر مطرح در سینمای ایران تبدیل کردند. او برای بازی در قرمز از هفدهمین جشنواره فیلم فجر و برای بازی در شب یلدا از پنجمین جشن خانه سینما جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد. زوج هنری فروتن و هدیه تهرانی در فیلم قرمز پس از زوج خسرو شکیبایی و بیتا فرهی در هامون دومین زوج سینمایی تاریخ سینمای ایران بوده اند که برنده سیمرغ بلورین نقش اول مرد و زن سال شده اند. در سال 1377 دو فیلم پرفروش اول سال، فیلمهای قرمز و دو زن با بازی فروتن میبودند که هر دو فیلم از آثار پر سر و صدا و جریان ساز دهه نام گرفته اند.

بعد از اکران مرسدس در سال 1376 تا پایان دهه 70 و اوایل دهه 80 او سوپراستاری سینمای ایران را نیز توامان با مورد توجه بودن از سوی مردم و البته منتقدین تجربه کرد و عنوان موفقترین بازیگر مرد اواخر این دهه بدون شک در اختیار محمد رضا فروتن بود که مجموعه از بهترین و مطرح ترین فیلمهای آن سالها را به عنوان جوان اول سینما خصوصا در نقشهای عاشق عصیانگر بازی میکرد. اما با آغاز دهه 80 و پس از بازی سراسر ستایش شده اش در جاودان فیلم شب یلدا او کمی فعالیتهای خودش را تغییر داد و پس از یکی دو انتخاب ضعیف سعی در بازی کردن در نقشهای متفاوت با سیمای جدیدی بر آمد که البته با آن فروتن شناخته شده اواخر دهه 70 متفاوت بود.

او امروزه سالهای نه چندان موفق و شاید سخت آغازین دهه 80 را گذرانده و توانسته هست که در طی سالهای اخیر دوباره چند فیلم و نقش ماندگار قابل تحسین را به نمایش بگذارد و مورد تشویق جشنواره ها و جوایز نیز مجددا قرار بگیرد و با وجود اینکه دیگر سوپراستار سینمای ایران نیست و خودش هم از سالها قبل در مصاحبه هایی به آن اذعان داشته که علاقه ای به آن جایگاه دیگر ندارد و آن را تجربه کرده هست اما همچنان خودش را با وجود نزدیک شدن به سومین دهه فعالیتش در سینما به عنوان یکی از ستارگان مطرح سینمای ایران با کارنامه ای از بازیهای خوب و قابل توجه که میتواند همچنان بدرخشد نگه داشته هست.

 


  


جکی چان

جکی چان
Jackie Chan 2002-portrait.jpg
جکی چان در 2002
نام اصلی چان کونگ-سانگ
???
زمینه فعالیت بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده، بدل‌کار و خواننده
تولد 7 آوریل 1954 (میلادی)
هنگ کنگ
نام(های)
دیگر
فُونگ سی لونگ، یوئن لو
سال‌های فعالیت 1962 تاکنون
همسر(ها) لین فونگ جیائو
فرزندان جیسی چان
تأثیرات بروس لی
باستر کیتون
هارولد لوید
جیم کری
   
 
[نمایش]جوایز


چان کُونگ سانگ (به چینی: Chan Kong Sang، ???) مشهور به جکی چان متولد هفت آوریل سال 1954 یک هنرپیشه، کارگردان، تهیه‌کننده، فیلم‌نامه نویس، بدل‌کار و خواننده هنگ‌کنگی است. او بخاطر فیلم‌های کمدی-اکشن خود مشهور است.

 

زندگی‌نامه

«جکی‌ چان‌» بازیگر معروف‌ فیلم‌های‌ اکشن‌ درسال‌ 1954 در هنگ‌ کنگ‌ به‌دنیا آمد. پدرش‌«چارلز چان‌» و مادرش‌ «لی‌لی‌ چان‌» در سفارت‌ فرانسه‌ درهنگ‌کنگ‌ کار می‌کردند. جکی از هفت‌سالگی‌ به‌ مدت‌ ده‌ سال‌، یعنی‌ تا سال‌ 1917 نزداستادی‌ به‌نام‌ «یوشان‌ یوان‌» عملیات‌ آکروبات‌، کونگ‌فو، اپرای‌ چینی‌، پانتومیم‌ و آواز راآموخت‌. 8 ساله‌ بود که‌ در فیلم‌ «هفت‌ شانس‌کوچولو» نقش‌ کوتاهی‌ را بازی‌ کرد. سپس‌به‌عنوان‌ بازیگر خردسال‌ در فیلم‌های‌ موزیکال‌هنگ‌ کنگی‌ فعالیت‌ داشت‌.

کارها

او در دوران‌ کودکی‌در 11 فیلم‌ بازی‌ کرد. اولین‌ تجربه‌ بازیگری‌ وی در بزرگسالی‌ در سال‌ 1971 بود که‌ فیلم‌ «ببرکوچولوی‌ کانوتن‌» نام‌ داشت‌. او در سال‌ 1972 در فیلم‌ «مشت‌ خشم‌» که‌یکی‌ از فیلم‌های‌ مشهور بروس‌لی‌ بود، به‌عنوان‌بدل‌ کار بازی‌ کرد. البته‌ درصحنه‌ای‌ که‌مرتفع‌ترین‌ سقوط سینمایی‌ آسیا بود، جان‌ سالم‌ به‌در برد. او در این‌ سال‌ در فیلم‌ پرفروش‌ «مار در سایه‌عقاب‌» و کمدی‌ کونگ‌فوی‌ «استاد هست‌» رابازی‌ کرد و خود را به‌عنوان‌ مشهورترین‌ ستاره‌هنرهای‌ رزمی‌ آسیا پس‌ از بروس‌لی‌ تثبیت‌ کرد. در سال‌ 1980 برای‌ اولین‌ بار در یک‌ فیلم‌آمریکایی‌ به‌ نام‌ «دعوای‌ بزرگ‌» ظاهر شد.

درسال‌ 1986 سومین‌ فیلم‌ پرفروش‌ دهه‌ 80هنگ‌ کنگ‌ را با نام‌ «زره‌ خدا» بازی‌ کرد. درهمین‌ فیلم‌ بود که‌ هنگام‌ یک‌ بدل‌کاری‌ در زمان‌فیلمبرداری‌ در یوگسلاوی‌ سقوط کرد و استخوان‌جمجمه‌اش‌ خرد شد و تحت‌ عمل‌ جراحی‌ مغزقرار گرفت. جکی‌ چان‌ در سال‌ 1995 در هنگام‌ بازی‌ درفیلم‌ «غرش‌ در برانکس‌» مچ‌ پایش‌ شکست. او تاکنون‌ در بیش‌از 150 فیلم‌ بازی‌ کرده‌ است‌. جکی‌ چان‌ هنرپیشه‌ فیلم‌های‌ اکشن‌ سینمای‌آمریکا، از سوی‌ سازمان‌ ملل‌ متحد به‌عنوان‌ سفیرحسن‌ نیت‌ صندوق‌ حمایت‌ از کودکان‌بی‌سرپرست‌ (یونیسف‌) و انجمن‌ کمک‌ به‌ کودکان‌مبتلا به‌ بیماری‌ ایدز این‌ سازمان‌ انتخاب‌ شد.

جکی‌ چان‌ یک‌ شرکت‌ تولیدی‌ پیراهن‌ و بلوزمردانه‌ تاسیس‌ کرده‌ است‌. نام‌ خط تولید لباس‌مردانه‌ وی‌ متشکل‌ از دو حرف‌ نام‌ خود او می‌باشدو برروی‌ پیراهن‌های‌ شرکت‌ تولیدی‌ جکی‌ چان‌طرحی‌ از اژدهای‌ چینی‌ حک‌ شده‌ است‌. او در روز افتتاح‌ شرکت‌ تولیدی‌اش‌ چندین‌پیراهن‌ به‌ هنرمندان‌ هالیوودی‌ هدیه‌ داد. جکی‌چان‌ می‌گوید: می‌خواهد همه‌ طرح‌های‌بلوزهایش‌ برگرفته‌ از معیارها و آداب‌ و سنن‌ چینی‌باشد و از تصاویر غربی‌ استفاده‌ نکند.


  


 



رونی کلمن


 

رونی کلمن یکی از پرافتخارترین و حجیم ترین بدنسازان، و بر اساس بسیاری از نظرسنجی ها و به اعتقاد خیلی ها بعد از آرنولد بهترین بدنساز قرن است. او با هشت بار قهرمانی در مسابقات مستر المپیا یکی از پرافتخارترین قهرمانان این مسابقات است.

زندگینامه

نام:رونی دین کلمن

تاریخ تولد:13 می 1964

محل تولد:مونرو، ایالت لوییزیانا

تحصیلات:فارغ التحصیل رشته حسابداری از دانشگاه گرملینگ

وضیت تاهل:متاهل با دو فرزند دختر به نام های جملییا و والنسیا

شغل:مامور اداره پلیس آرلینگتون

قد:179 سانتی متر

وزن:134 کیلو در مسابقات (دوره کات)، 149 کیلو خارج از فصل مسابقات (دوره حجم)

شرح زندگی

رونی سن و سالی نداشت که به همراه خانواده راهی تگزاس شدند و در آنجا به زندگی ادامه دادند. در سال 1982 از دبیرستان سیرکا فارق التحصیل شد و توانست در همان سال وارد دانشگاه گرملینگ استیت شده و در رشته حسابداری ادامه تحصیل دهد. در سال 1990 با قهرمانی در رده ی سنگین وزن مسابقات آماتوری مستر تگزاس نشان داد که آینده خوبی را در پیش دارد. او با قهرمانی در رده ی آماتورهای جهان در سال 1991 توانست کارت حرفه ای و جواز حضور در مسابقات حرفهای را کسب کند.

سالمسابقاتمقام
1990 مستر تگزاس (آماتور) قهرمان
1991 قهرمانی جهان (آماتور) قهرمان
1992 مستر المپیا شانزدهم
1995 مسابقات حرفه ای کانادا قهرمان
1995 مستر المپیا دهم
1996 مسابقات حرفه ای کانادا قهرمان
1996 مستر المپیا ششم
1997 جایزه بزرگ روسیه قهرمان
1997 مستر المپیا نهم
1998 شب قهرمانان قهرمان
1998 مسابقات حرفه ای تورنتو قهرمان
1998 مستر المپیا قهرمان
1998 جایزه بزرگ آلمان قهرمان
1999 مستر المپیا قهرمان
1999 مسابقات حرفه ای رم قهرمان
1999 جایزه بزرگ انگلیس قهرمان
2000 مستر المپیا قهرمان
2000 مسابقات حرفه ای رم قهرمان
2000 جایزه بزرگ انگلیس قهرمان
2001 آرنولد کلاسیک قهرمان
2001 مستر المپیا قهرمان
2001 مسابقات حرفه ای نیوزیلند قهرمان
2002 مستر المپیا قهرمان
2002 جایزه بزرگ هلند قهرمان
2002 نمایش قدرت GNC دوم
2003 جایزه بزرگ روسیه قهرمان
2003 مستر المپیا قهرمان
2004 جایزه بزرگ انگلیس قهرمان
2004 جایزه بزرگ هلند قهرمان
2004 جایزه بزرگ روسیه قهرمان
2004 مستر المپیا قهرمان
2005 مستر المپیا قهرمان
2006 مستر المپیا دوم
2007 مستر المپیا چهارم


  

مشخصات مدیر وبلاگ
امیر حسین افشاری[16]
 

از بینندگان این وبلاگ خواهش می کنم برای بهتر شدن مطالب وبلاگ نظر بدهند.


لوگوی وبلاگ

بایگانی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
آمار وبلاگ
بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 20
کل بازدید : 637823
کل یاداشته ها : 98
لوگوی دوستان
دوستان

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ